آشنایی با عایق های صوتی برای داخل خانه
نوشته شده توسط : نوبری

با اینکه بسیاری از ساختمان های نوساز دارای تمهیداتی برای جلوگیری از نفوذ صدا به داخل هستند، اما باز هم ممکن است شرایطی به وجود آید که سرو صدای اضافی راهی برای ورود به منازل را پیدا کنند، حال این قصه برای خانه های نو ساز بوده که عبور صدا و داخل شدن آنها به داخل خانه کمی سخت است، لحظه ای خانه های قدیمی را تصور کنید! از صدای صحبت همسایه با تلفن گرفته، تا صدای اتوبوس و بوق ماشین های داخل خیابان همگی صداهای اضافه و آزار دهنده ای هستند که برخی اوقات تبدیل به یک عذاب خواهند شد. برای ایجاد محیطی ساکت دو راه وجود دارد، می توان سطحی اضافه ایجاد کرد که قبل رسیدن صدا به گوش ما آنها را جذب خود کنند، و یا مانعی در جلوی آنها ایجاد کرد یعنی عایق صوتی دیوار مشترک بسازید.

اینکه بخواهید ایجاد مانع برای ورود صدا کنید با اینکه از سطوح جذب صدا استفاده کنید کاملا متفاوت می باشند، و عموما راههای جذب صدا توسط سطوح مختلف کمی ساده تر خواهد بود.

عایق صوتی دیوار

برای اینکه صدای همسایه ها در داخل خانه شما را اذیت نکند، باید به جای گچ‌ کاری های دیوار از مصالحی استفاده کنید که دارای درجه کاهش صدای ۰.۸۵ و یا بیشتر هستند. پنل های آکوستیکبه همین منظور ساخته شده اند و دارای بافت ها و رنگ های متفاوتی می باشند. به منظور کاهش صدای اضافه باید پنل های آکوستیک به صورت یکنواخت در دیوارها و یا حتی در سقف استفاده کنید.

بهترین عایق های کف بتن و چوب پنبه می باشند. به این منظور می توان از کف پوش هایی استفاده کرد که از چوب های سخت مخصوص سالن‌های ورزشی، سرامیک، و یا لینولئوم می باشند. اگر این نوع از کف پوش ها بر روی یک زیره بتنی ساخته شوند آنگاه بهترین عایق برای جذب صدا خواهند شد.

فوم های عایق صدا دارای قیمت پایین و بازدهی بالایی هستند، این نوع از فوم ها نرم بوده و قابلیت جذب صدای بالا را داراست. از این رو از فوم های عایق صدا می توان برای دیوار، کف و سقف نیز بهره برد. از این محصول در ساختمان ها جهت عایق چاله آسانسور و عایق صدا دیوار و سقف و کف، داخل موتور خودرو جهت جلوگیری از نفوذ صدای موتور به داخل خودرو، استودیو های ضبط صدا، موسیقی و فیلم برداری، سالن های تئاتر و کنسرت، سقف و دیوار اتاق منازل و اماکن اداری جهت جلوگیری از نفوذ صدای اطراف، اتاق های کامپیوتر، اتاقک ماشین آلات و دفاتر و … می توان استفاده کرد.





:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: